zaterdag, januari 07, 2006

Zelfvertrouwen

Zelfvertrouwen is belangrijk voor kinderen. Dat kun je bijvoorbeeld stimuleren door ze het idee te geven dat de wereld niet vergaat als ze per ongeluk in bed plassen. Soms levert al dat zelfvertrouwen wel grappige situaties op.

Pasgeleden werden mijn betere helft en ik wakkergehuild door dochterlief. Ze had een ongelukje gehad. En dus troosten we onze spruit, verschonen haar en gaan dan slaapdronken aan de slag met het beddengoed. Dochterlief zit inmiddels rustig in een hoekje, en zegt dat ineens:
- Duurt het nog lang?
- Huh?
-
Nou, als het nog lang duurt ga ik even een boekje lezen.

Tja... Wij worstelden maar sprakeloos verder.

1 Comments:

Blogger mieke zei...

Heerlijk hoe kinderen soms uit de hoek kunnen komen. Ik zag het helemaal voor me
Groetjes Mieke

dinsdag, 17 januari, 2006  

Een reactie posten

<< Home