zondag, juni 18, 2006

Afgeleid...

Voer voor psychologen: mijn droom van vannacht. Ik droomde dat ik in een levensechte first person shooter was beland. Ik dwaalde door een kantoorachtig gebouw en schoot op alles wat bewoog. Na enige tijd kwam ik iemand tegen die ik niet kon raken.
- Wie ben jij nou weer dan?
- Ik ben een soort assistent, ik zal je helpen.

En dat deed hij. Opeens had ik een houten geweer in mijn handen. Nogal een krom geval.
- Wat is dit?
- Sorry, ik was nogal afgeleid.

Dat klopte aardig. Uit dat kromme ding kwamen geen kogels, maar bananen. Dat maakte toch minder indruk op mijn tegenstanders...

1 Comments:

Anonymous Anoniem zei...

Ahzoo, war zollen wir anfangen, ja?

Een kantoorachtig gebouw verwijst wellicht naar je werkomgeving maar kan ook verwijzen naar de 'game of life'.

Een droom karakter is vaak in staat accuraat te antwoorden als je het vraagt, zelfs als het cryptisch lijkt. Zijn uiterlijk of gedrag geeft soms wel eens clues.

Een houten geweer, krom dat bananen schiet. Ahum. Ach zo. Ik bedoel, hoe fallisch wil je het hebben? Hout = wood -> woody. Krom en bananen herhalen het thema.

De volgende stap, het interpreteren van het geheel is lastiger en moet je toch zelf doen. Maar ik vermoed dat "..was nogal afgeleid" een clue is die moet verklaren waarom je niet doelgericht of 'mannelijk' kan handelen in een bepaalde situatie waar je mee bezig bent. De assistent (je super-ego) helpt met een verklaring.

Okay, sessie over. Gebruikelijk tarief.

dinsdag, 20 juni, 2006  

Een reactie posten

<< Home