maandag, januari 16, 2006

Uitvinding

Innovatie komt soms in onverwachte vormen. In de vorm van een overhemd bijvoorbeeld. Uitverkoop in de stad, zo'n mooi hemd kun je niet laten liggen voor die prijs. Thuis aangekomen pak ik het uit, en daar lees ik dat mijn nieuwe aanschaf is voorzien van cirkelvormige suikermoleculen. Goh. Deze moleculen zorgen ervoor dat luchtjes - zoals sigarettenrook en etensluchtjes - niet blijven hangen in het hemd. Als ik het hemd draag bij de eerstvolgende receptie dan stinkt mijn haar, mijn das, mijn colbert, mijn broek, mijn sokken, maar niet mijn overhemd! Kijk, dat is nou vooruitgang.

Echter, als ik er volledig gebruik van wil maken, dan moet ik het toch iets anders aanpakken. Er zit dan niet anders op dan naar die receptie te gaan, gekleed in niets meer dan het overhemd en een badmuts. Het is even lastig, maar dat is de prijs die je moet betalen voor vooruitgang.